pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie pless.pl

medium nr 1 w Pszczynie

Zdrowie

  • 18 lipca 2018
  • 26 lipca 2018
  • wyświetleń: 375

Planujesz niedługo dziecko? Mini poradnik dietetyka Naturhouse

Udowodniono, że dieta ma istotne znaczenie na naszą płodność. To, co jemy, wpływa nie tylko na naszą wagę i sylwetkę, ale również na zdolność poczęcia dziecka. Często zdarza się tak, że w trakcie starania się o dziecko tylko kobieta zmienia swoje nawyki żywieniowe na zdrowsze, natomiast odpowiednia dieta istotna jest również u przyszłego taty. Przeczytaj mini poradnik dietetyka Naturhouse - Pani Mireli Pajonk.

Czynniki wpływające korzystnie na płodność:
  • redukcja masy ciała zarówno mężczyzn jak i kobiet, ponieważ nadwaga czy otyłość znacząco zmniejsza szanse na poczęcie. Badania wykazały, że u kobiet duża ilość tkanki tłuszczowej wpływa na produkcję hormonów, prowadząc do zaburzeń owulacji. U otyłych mężczyzn z kolei częściej występują zaburzenia erekcji oraz obniżony poziom testosteronu.
  • obecność w diecie naturalnych antyoksydantów czyli witaminy E, C i A oraz flawonoidów i karotenoidów z warzyw i owoców o intensywnej barwie. Witamina E, nazywana również witaminą płodności, ma duże znaczenie przy wydzielaniu hormonów oraz produkcji nasienia. Znajdziemy ją w olejach roślinnych, jajach, orzechach, pestkach słonecznika, a także zielonych warzywach liściastych, takich jak sałata, szpinak czy natka pietruszki.
  • odpowiednia podaż witamin z grupy B. Witamina B1 odpowiada za prawidłowy przebieg owulacji, witamina B6 natomiast bierze udział w produkcji progesteronu i prolaktyny.
  • właściwa podaż kwasu foliowego i żelaza. Niedobór obu czynników może przyczyniać się do nieprawidłowości w budowie komórki jajowej oraz zaburzeń jajeczkowania.
  • dostarczenie odpowiedniej ilości cynku oraz selenu. Cynk pomaga m.in. w przyswajaniu witaminy B1, ponadto wpływa na produkcję testosteronu, a także wraz z selenem na jakość nasienia i ruchliwość plemników. Doskonałym źródłem cynku są pestki dyni, fasola, owoce morza, produkty zbożowe, jaja oraz mięso. Selen znajdziemy przede wszystkim w orzechach brazylijskich, ale też w roślinach strączkowych, warzywach kapustnych, owocach morza, otrębach.
  • zwiększenie podaży kwasów tłuszczowych jednonienasyconych i wielonienasyconych omega-3 i omega-6 (ryby morskie, olej rybi, olej lniany, oliwa z oliwek, awokado, orzechy).
  • zwiększenie ilości błonnika pokarmowego w diecie (otręby pszenne, pełnoziarniste produkty zbożowe, grube kasze, suszone śliwki).
  • unikanie przez kobiety odtłuszczonych produktów nabiałowych, a wybieranie w ograniczonej ilości ich odpowiedników pełnotłustych


Czego unikać starając się o potomka⁉️

Przyszli rodzice powinni unikać spożywania dużych ilość kofeiny, alkoholu oraz produktów obfitujących w tłuszcze trans, które powodują zaburzenia w syntezie hormonów. Tłuszcze te znajdziemy w margarynie, wypiekach cukierniczych, drożdżówkach, chipsach i potrawach smażonych w głębokim oleju. Warto ograniczyć ilość węglowodanów prostych oraz produktów o wysokim indeksie glikemicznym (słodkie napoje, soki, białe pieczywo, rozgotowany makaron lub ryż), co pomoże utrzymać prawidłową masę ciała. Istotnym zaleceniem dla przyszłych rodziców jest także rezygnacja z palenia tytoniu.

Centrum Dietetyczne Naturhouse

43-200 Pszczyna
ul. Rymarska 1

tel. 32 793- 58 -70
kom. 882-146- 626



REKLAMA

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.